OBD_L_FC
o Klassenmanagement & Instructievaardigheden Klassenmanagement & Instructievaardigheden
  • Home
  • Ons team
  • Over ons
  • OBD Updates
  • Mijn OBD portaal
  • Professionals
  • Ouders
  • Activiteiten
  • Contact
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
Menu
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
o Klassenmanagement & Instructievaardigheden Klassenmanagement & Instructievaardigheden
  • Dyslexie
  • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
  • (Hoog)begaafdheid
  • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Dyslexie
  • (Hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Handelingsgericht werken
  • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
  • Pedagogisch klimaat & Gedrag
  • Jonge kind
  • Wereldoriëntatie
  • Taal & Lezen
  • Rekenen & Wiskunde
  • Duurzame kwaliteit
  • Intervisie & Coaching
  • Leiderschap
  • Groepsonderzoeken
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Ouderbetrokkenheid
Delen
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
CONTACT

Klassenmanagement & Instructievaardigheden

Klassenmanagement is het scheppen van voorwaarden voor sterk (passend) onderwijs. De basiselementen van klassenmanagement waarborgen het goed omgaan met verschillen in instructie en oefening. Goed klassenmanagement is extra noodzakelijk in combinatiegroepen. Krimp in het onderwijs vraagt om hernieuwde aandacht voor deze organisatievorm. Het is waardevol het klassenmanagement door de hele school in beeld te hebben en met elkaar in gesprek te blijven over een doorgaande lijn. Voorspelbaarheid is niet voor niets een basiselement.

Advies & begeleiding

Hier vind je voorbeelden van advies- en begeleidingstrajecten rond klassenmanagement en instructie geven. Onze trajecten zijn altijd op maat en afgestemd op jouw behoefte. Heb je een ander vraagstuk? Wij gaan graag met je in gesprek! Neem contact op met Irma de Bood. Kijk ook eens bij onze cursussen.

BreinFijn Lesgeven en begeleiden

Wil je je onderwijs nog leuker en effectiever maken? En wil je kinderen nog meer activeren, stimuleren en verantwoordelijkheid laten nemen voor hun eigen leren? Ga dan aan de slag met BreinFijn Lesgeven en begeleiden!

BREINFIJN LESGEVEN EN BEGELEIDEN
BREINFIJN LESGEVEN EN BEGELEIDEN

Combinatiegroepen

COMBINATIEGROEPEN
COMBINATIEGROEPEN

Klassenmanagement op maat

KLASSENMANAGEMENT OP MAAT
KLASSENMANAGEMENT OP MAAT

Coöperatief leren

Wil je je onderwijs uitdagender maken en kinderen actief betrekken bij de lessen? Ga dan aan de slag met Coöperatief Leren. Binnen coöperatief leren worden leerlingen uitgedaagd om initiatief te nemen, elkaar te helpen en samen problemen op te lossen. Kinderen leren niet alleen van de interactie met de leerkracht maar nog meer van de interactie met elkaar. De leerkracht doet bewust een stapje terug.

COÖPERATIEF LEREN
COÖPERATIEF LEREN

Bijeenkomst Executieve functies

Executieve functies zijn een belangrijke voorspeller voor het schoolsucces van kinderen. Met een taak beginnen, de aandacht vasthouden, emoties reguleren en dingen onthouden zijn er voorbeelden van.
Het onderwerp executieve functies leent zich uitstekend voor een informatieve studiedag of teamvergadering. Wij maken een bijeenkomst op maat en afgestemd op jullie wensen. Wij sluiten zo goed mogelijk aan op de voorkennis.

BIJEENKOMST EXECUTIEVE FUNCTIES
BIJEENKOMST EXECUTIEVE FUNCTIES

Afbeelding

Meer informatie?

Irma de Bood
Senior Onderwijsadviseur

06 11 62 60 30

idebood@obdnoordwest.nl
Irma de Bood
Senior Onderwijsadviseur

06 11 62 60 30

idebood@obdnoordwest.nl
contact
  • ⟵ Volg ons op social media

  • OBD Noordwest

    0229 25 93 80 • info@obdnoordwest.nl

    Dyslexie
    0229 25 93 83 • onldyslexie@obdnoordwest.nl

  • Veilig bestanden versturen

     

  •  

    • Contact
    • Ons team
    • OBD Updates
    • Vacatures
    • Mijn OBD portaal
    • Over ons
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid
    • Klachtenregeling
  • Nieuwsbrief

  • Beheer cookie toestemming
    Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
    Functionele cookies Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}