OBD_L_FC
o Pedagogisch klimaat & Gedrag Pedagogisch klimaat & Gedrag
  • Home
  • Ons team
  • Over ons
  • OBD Updates
  • Mijn OBD portaal
  • Professionals
  • Ouders
  • Activiteiten
  • Contact
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
Menu
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
o Pedagogisch klimaat & Gedrag Pedagogisch klimaat & Gedrag
  • Dyslexie
  • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
  • (Hoog)begaafdheid
  • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Dyslexie
  • (Hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Handelingsgericht werken
  • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
  • Pedagogisch klimaat & Gedrag
  • Jonge kind
  • Wereldoriëntatie
  • Taal & Lezen
  • Rekenen & Wiskunde
  • Duurzame kwaliteit
  • Intervisie & Coaching
  • Leiderschap
  • Groepsonderzoeken
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Ouderbetrokkenheid
Delen
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
CONTACT

Pedagogisch klimaat & Gedrag

Wanneer een kind graag naar school komt en zich veilig voelt, heeft dit een positief effect op de leerprestaties. Dit vereist een voorspelbaar en uitdagend pedagogisch-didactisch klimaat. De school is een veilige wereld met herkenbare en duidelijke structuren. Een goede relatie tussen kinderen, ouders en school is essentieel. Leerkrachten hebben positieve invloed op hun groep en herkennen de leerlingen met verschillende ondersteuningsbehoeften.

We ondersteunen je graag om een positief en veilig klimaat te scheppen met advies, begeleiding en cursussen. Heb je een ander vraagstuk? We gaan graag met je in gesprek. Neem contact op met Irma de Bood.

Advies & begeleiding

 

Hier vind je voorbeelden van advies- en begeleidingstrajecten rond pedagogisch klimaat en gedrag. Onze trajecten zijn altijd op maat en afgestemd op jouw behoefte. Heb je een ander vraagstuk? Wij gaan graag met je in gesprek! Neem contact op met Irma de Bood.

Pedagogische huisstijl: drie-in-één

PEDAGOGISCHE HUISSTIJL: DRIE-IN-ÉÉN
PEDAGOGISCHE HUISSTIJL: DRIE-IN-ÉÉN

De Vreedzame School

DE VREEDZAME SCHOOL
DE VREEDZAME SCHOOL

Goed gedrag kun je leren: Positive Behavior Support

 

Positive Behavior Support (PBS) is een programma voor het systematisch beheersen van gedrag. Met PBS creëer je een goed klimaat op school en versterk je gewenst gedrag binnen de groep en op individueel niveau. De samenwerking tussen ouders en school is van groot belang. Preventie is een kernbegrip.

POSITIVE BEHAVIOR SUPPORT
POSITIVE BEHAVIOR SUPPORT

Grip op de groep: preventief

 

Elke groep heeft zijn eigen sfeer en kenmerken. Soms kunnen factoren het groepsproces nadelig beïnvloeden. Met Grip op de groep werk je aan een positief groepsklimaat. Grip op de groep kan zowel preventief als curatief worden ingezet.

GRIP OP DE GROEP: PREVENTIEF
GRIP OP DE GROEP: PREVENTIEF

Grip op de groep: curatief

GRIP OP DE GROEP: CURATIEF
GRIP OP DE GROEP: CURATIEF

Taakspel

 

In elke groep komt weleens ongewenst gedrag voor. Dit kan leiden tot onrust in de groep. Met Taakspel houden leerlingen zich beter aan klassenregels en neemt storend gedrag af. Leerlingen kunnen beter en taakgericht werken. Bovendien ontstaat er een voorspelbaar en prettig klassenklimaat. De leerlingen weten waar ze aan toe zijn.

TAAKSPEL
TAAKSPEL

Bijeenkomst Executieve functies

 

Executieve functies zijn een belangrijke voorspeller voor het schoolsucces van kinderen. Met een taak beginnen, de aandacht vasthouden, emoties reguleren en dingen onthouden zijn er voorbeelden van.
Het onderwerp executieve functies leent zich uitstekend voor een informatieve studiedag of teamvergadering. Wij maken een bijeenkomst op maat en afgestemd op jullie wensen. Wij sluiten zo goed mogelijk aan op de voorkennis.

BIJEENKOMST EXECUTIEVE FUNCTIES
BIJEENKOMST EXECUTIEVE FUNCTIES

Meer informatie?

Irma de Bood
Senior Onderwijsadviseur

06 11 62 60 30

idebood@obdnoordwest.nl
Irma de Bood
Senior Onderwijsadviseur

06 11 62 60 30

idebood@obdnoordwest.nl
contact
  • ⟵ Volg ons op social media

  • OBD Noordwest

    0229 25 93 80 • info@obdnoordwest.nl

    Dyslexie
    0229 25 93 83 • onldyslexie@obdnoordwest.nl

  • Veilig bestanden versturen

     

  •  

    • Contact
    • Ons team
    • OBD Updates
    • Vacatures
    • Mijn OBD portaal
    • Over ons
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid
    • Klachtenregeling
  • Nieuwsbrief

  • Beheer cookie toestemming
    Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
    Functionele cookies Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}