Goed rekenonderwijs vraagt om een effectief aanbod voor alle leerlingen. Het fundament wordt gelegd in de groepen 1 en 2. Het juiste rekenbeleid van de school legt de basis voor kwalitatief rekenonderwijs.
Bouwstenen voor effectief rekenonderwijs zijn:
een duidelijke teambreed gedragen visie op goed onderwijs
beredeneerd aanbod voor alle leerlingen
doelgericht werken (kennis van doorgaande leerlijnen en hoge verwachtingen)
effectieve rekeninstructies
een tijdige signalering van zwakke en sterke rekenaars
gerichte feedback
het systematisch evalueren van de resultaten (monitoren)
het realiseren van voldoende leertijd en instructietijd
Onze begeleidingsactiviteiten zijn gericht op het vergroten van de leerkrachtvaardigheden door training en scholing van het team, individuele coaching & cursussen.
Blogs
→ Hoe kies je de rekenmethode die bij je school past? | Ineke Bruning, Senior Onderwijsadviseur & Expert Rekenen & Wiskunde
→ Niet alleen voor kleuters | Doorstromen van 2 naar 3 met rekendoelen | Ineke Bruning, Senior Onderwijsadviseur & Expert Rekenen & Wiskunde
→ Kleuters in de hoek | Haal meer uit je kleuterhoek | Ineke Bruning, Senior Onderwijsadviseur & Expert Rekenen & Wiskunde
→ ‘Vooraf toetsen’ en/of ‘Blokvoorbereiding’ bij rekenen-wiskundeonderwijs? | Yvonne van der Eerden, Senior Onderwijsadviseur & Expert Rekenen & Wiskunde