OBD_L_FC
o Taal & Lezen Onderwijsondersteuning lees- en spellingonderwijs
  • Home
  • Ons team
  • Over ons
  • OBD Updates
  • Mijn OBD portaal
  • Aanbod professionals
  • Aanbod ouders
  • Activiteiten
  • Contact
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
Menu
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
o Taal & Lezen Onderwijsondersteuning lees- en spellingonderwijs
  • Dyslexie
  • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
  • (Hoog)begaafdheid
  • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Dyslexie
  • (Hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Handelingsgericht werken
  • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
  • Pedagogisch klimaat & Gedrag
  • Jonge kind
  • Wereldoriëntatie
  • Taal & Lezen
  • Rekenen & Wiskunde
  • Duurzame kwaliteit
  • Intervisie & Coaching
  • Leiderschap
  • Groepsonderzoeken
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Ouderbetrokkenheid
Delen
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
CONTACT

Onderwijsondersteuning lees- en spellingonderwijs

Voor een aantal leerlingen is intensivering van het lees- en spellingonderwijs nodig. Naast het basisaanbod (ondersteuningsniveau 1) is extra begeleiding en instructie nodig (ondersteuningsniveau 2). Leerlingen die hier onvoldoende van profiteren hebben behoefte aan specifieke interventies (ondersteuningsniveau 3). De intensieve ondersteuning geef je aan individuele leerlingen of aan een kleine groep. Een goed aanbod op ondersteuningsniveau 3 is een voorwaarde voor de vergoeding van behandeling van dyslexie. Wij ondersteunen je hier graag bij met advies- & begeleidingstrajecten op maat en cursussen.

Taal & Lezen bij OBD Noordwest

Advies & begeleiding

Hier staan een aantal voorbeelden van onze advies- en begeleidingstrajecten. Onze trajecten zijn altijd op maat en afgestemd op jouw behoefte. Heb je een ander vraagstuk? Wij gaan graag met je in gesprek. Neem contact op met Marjolein Huiberts voor de mogelijkheden.

Vloeiend & vlot leren lezen

 

Vlot leren lezen gaat niet bij iedere leerling vanzelf. Het verbeteren en automatiseren van de technische leesvaardigheid kan met Vloeiend & vlot.

VLOEIEND & VLOT LEREN LEZEN
VLOEIEND & VLOT LEREN LEZEN

Bouw! goed invoeren. Wij helpen mee!

BOUW! GOED INVOEREN. WIJ HELPEN MEE!
BOUW! GOED INVOEREN. WIJ HELPEN MEE!

ALLES OVER SCHOOL & DYSLEXIE

ALLES OVER SCHOOL & DYSLEXIE
ALLES OVER SCHOOL & DYSLEXIE

Inventarisatielijst dyslexie

Wist je dat er al heel vroeg signalen van dyslexie zichtbaar kunnen zijn bij een leerling? Om frustratie bij leerling, leerkracht en ouders de voorkomen, is juist die vroege signalering zo belangrijk.

Maar wat zijn nou die signalen waar je als intern begeleider en leerkracht op kan letten? Om dit overzichtelijker te maken hebben we een speciale inventarisatielijst dyslexie opgesteld.

→ Download de Inventarisatielijst dyslexie

INVENTARISATIELIJST DYSLEXIE
INVENTARISATIELIJST DYSLEXIE

Tips & inspiratie

 

→ Blog | Je hebt het vermoeden dat je leerling dyslexie heeft. Wat kun je doen? (met inventarisatielijst)
→ Blog | Wat kun je doen voor zwakke lezers en spellers in de klas?
→ Blog | Het Leerlingdossier ONL Dyslexie makkelijker en sneller invullen (met richtlijnen)
→ Blog | Dyslexie & meertaligheid (met checklist)
→ Blog | Leesplezier en zelfvertrouwen zwakke lezers vergroten

Cursussen

5

okt

De leescoördinator werkt!

Locatie:

Alkmaar

Tijd: 
14:30 - 17:00
Meer informatie & data

Meer informatie?

Marjolein Huiberts - Swaalf
Onderwijsadviseur

06 46 64 61 51

mhuiberts@obdnoordwest.nl
Marjolein Huiberts - Swaalf
Onderwijsadviseur

06 46 64 61 51

mhuiberts@obdnoordwest.nl
contact
  • ⟵ Volg ons op social media

  • OBD Noordwest

    0229 25 93 80 • info@obdnoordwest.nl

    Dyslexie
    0229 25 93 83 • onldyslexie@obdnoordwest.nl

  • Veilig bestanden versturen

     

  •  

    • Contact
    • Ons team
    • OBD Updates
    • Vacatures
    • Mijn OBD portaal
    • Over ons
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid
    • Klachtenregeling
  • Nieuwsbrief

  • Nieuwsbrief