OBD_L_FC
o Taal & Lezen Schrijven
  • Home
  • Ons team
  • Over ons
  • OBD Updates
  • Mijn OBD portaal
  • Aanbod professionals
  • Aanbod ouders
  • Activiteiten
  • Contact
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
Menu
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
o Taal & Lezen Schrijven
  • Dyslexie
  • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
  • (Hoog)begaafdheid
  • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Dyslexie
  • (Hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Handelingsgericht werken
  • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
  • Pedagogisch klimaat & Gedrag
  • Jonge kind
  • Wereldoriëntatie
  • Taal & Lezen
  • Rekenen & Wiskunde
  • Duurzame kwaliteit
  • Intervisie & Coaching
  • Leiderschap
  • Groepsonderzoeken
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Ouderbetrokkenheid
Delen
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
CONTACT

Schrijven

Kinderen hebben recht op goed onderwijs en dan in het bijzonder in lezen en schrijven. Schrijven vormt het fundament voor alle andere vakken. Goed schrijfonderwijs is van cruciaal belang voor een succesvolle schoolloopbaan.

Advies & begeleiding

Hier staan een aantal voorbeelden van onze advies- en begeleidingstrajecten. Onze trajecten zijn altijd op maat en afgestemd op jouw behoefte. Heb je een ander vraagstuk? Wij gaan graag met je in gesprek. Neem contact op met Marjolein Huiberts voor de mogelijkheden.

Een nieuwe schrijfmethode kiezen

 

Het aanbod van schrijfmethoden is groot. We bieden een efficiënte werkwijze voor het selectieproces van de methode passend bij de school. Aan de hand van door het team bepaalde criteria vergelijken we de methoden en wordt een keuze gemaakt.

Voor wie?
Schoolteams

CONTACT
CONTACT

Een nieuwe schrijfmethode invoeren

 

Het leren werken met een nieuwe methode is niet eenvoudig. Op een praktische wijze wordt de nieuwe schrijfmethode ingevoerd. We gaan in op het werken met een jaar- of weekplanning, de leerlijnen en strategieën van de nieuwe methode, de didactiek en het organisatiemodel, het differentiatiemodel en de toetsen.

Voor wie?
Schoolteams

CONTACT
CONTACT

afb

Handschrift verbeteren

In groep 3 en 4 wordt ruimschoots aandacht besteed aan het technisch schrijfonderwijs. Het is waardevol als leerlingen in de midden- en bovenbouw kritisch blijven op hun eigen handschrift. Dat gaat niet vanzelf. Met een op maat gemaakt draaiboek gaan we hiermee aan de slag. Eerst maken we een analyse van het huidige schrijfonderwijs. Vervolgens komen handschriftontwikkeling, schrijfproblemen, de motivatie van leerlingen en leerkrachten en het schrijfonderwijs in de bovenbouw aan de orde. Leerlingen krijgen actuele en betekenisvolle opdrachten en leren hun eigen schrijfproducten kritisch te beoordelen.

Opbrengst
Werken aan handschriftverbetering in de midden- en bovenbouw.

Voor wie?
Leerkrachten groep 5-8

CONTACT
CONTACT

Meer informatie?

Marjolein Huiberts - Swaalf
Onderwijsadviseur

06 46 64 61 51

mhuiberts@obdnoordwest.nl
Marjolein Huiberts - Swaalf
Onderwijsadviseur

06 46 64 61 51

mhuiberts@obdnoordwest.nl
contact
  • ⟵ Volg ons op social media

  • OBD Noordwest

    0229 25 93 80 • info@obdnoordwest.nl

    Dyslexie
    0229 25 93 83 • onldyslexie@obdnoordwest.nl

  • Veilig bestanden versturen

     

  •  

    • Contact
    • Ons team
    • OBD Updates
    • Vacatures
    • Mijn OBD portaal
    • Over ons
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid
    • Klachtenregeling
  • Nieuwsbrief

  • Nieuwsbrief