Groepsonderzoeken

Met onze groepstesten NIO en NSCCT ondersteunt u leerkrachten (“Haal ik eruit wat erin zit?”) en biedt u ouders een reëel beeld van de mogelijkheden van hun kind.

Alles volledig verzorgd
De afname en verwerking van de test wordt volledig door ons verzorgd en u kunt zelf voorkeursweken voor afname opgeven.

Adviesgesprek inbegrepen
Een adviesgesprek met een van onze orthopedagogen of psychologen, waarin de testuitslagen in een brede context geplaatst worden, is inbegrepen. Zo krijgt u een gefundeerde onderbouwing.

Kwaliteit gegarandeerd
Wij werken volgens de richtlijnen van het NVO en NIP. De afname vindt plaats onder verantwoordelijkheid van een van onze orthopedagogen of psychologen.

Onderbouwd schooladvies met NIO

Bent u op zoek naar een goede onderbouwing van het schooladvies die zowel gebaseerd wordt op het LVS als op de capaciteiten van de leerling? Dan neemt u de uitslag van de NIO (Nederlandse Intelligentietest voor Onderwijsniveau) mee.

 NIEUW 
De NIO kan naast groep 8 nu ook eind groep 7 worden afgenomen.

Leerpotentieel eerder met NSCCT

Wilt u het leerpotentieel van uw leerlingen al eerder weten? Dan gebruikt u de uitslag van de NSCCT (Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test).

De NSCCT is voor leerlingen van groep 4 t/m 8.

 

Foto Marieke

“Naast de afname en de verwerking, merken wij dat scholen de bespreking heel prettig vinden. Wij kijken samen naar de testresultaten, maar ook naar de gegevens uit het leerlingvolgsysteem, de werkhouding van de leerling en de indruk van de leerkracht. Op deze manier krijgt u een zo gefundeerd mogelijk advies.”

Marieke Ooijevaar
Onderwijsadviseur & Psycholoog

 

Tips voor afname

 

  • Wij oefenen de toets tijdens afname, dit hoeft u vooraf niet te doen.
  • Geen eten of snoep (waaronder kauwgom) tijdens de toets, dit leidt leerlingen af.
  • Geen leerkrachten in de klas tijdens de toets. Hoewel een leerkracht heel stil in een klas kan zitten, merken wij dat leerlingen toch naar de leerkracht kijken. Het leidt leerlingen af.
  • Zorg voor een goede tafelopstelling: elke leerling een aparte tafel met ruimte eromheen.

Meer informatie?