OBD_L_FC
o Spel en de doorgaande lijn tussen peuters en kleuters
  • Home
  • Ons team
  • Over ons
  • OBD Updates
  • Mijn OBD portaal
  • Professionals
  • Ouders
  • Activiteiten
  • Contact
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
Menu
  • Thema’s
    • Dyslexie
    • (Hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Handelingsgericht werken
    • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
    • Pedagogisch klimaat & Gedrag
    • Jonge kind
    • Wereldoriëntatie
    • Taal & Lezen
    • Rekenen & Wiskunde
    • Duurzame kwaliteit
    • Intervisie & Coaching
    • Leiderschap
    • Groepsonderzoeken
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
    • Ouderbetrokkenheid
  • Ouders
    • Dyslexie
    • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
    • (Hoog)begaafdheid
    • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
    • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
    • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Cursussen & Events
  • Contact
o Spel en de doorgaande lijn tussen peuters en kleuters
  • Dyslexie
  • Direct aanmelden voor dyslexiezorg
  • (Hoog)begaafdheid
  • Direct aanmelden voor zorg bij (hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Dyslexie
  • (Hoog)begaafdheid
  • Passend onderwijs | Zorg voor leerlingen
  • Handelingsgericht werken
  • Klassenmanagement & Instructievaardigheden
  • Pedagogisch klimaat & Gedrag
  • Jonge kind
  • Wereldoriëntatie
  • Taal & Lezen
  • Rekenen & Wiskunde
  • Duurzame kwaliteit
  • Intervisie & Coaching
  • Leiderschap
  • Groepsonderzoeken
  • Onderwijs ondersteuning zieke leerlingen
  • Ouderbetrokkenheid
Delen
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Opbrengst
Pedagogisch medewerkers en leerkrachten van de onderbouw komen tot een gezamenlijke visie op spelontwikkeling en spelbegeleiding die leidt tot doorgaande lijn voor peuters naar de basisschool. 

Voor wie?
Pedagogisch medewerkers en leerkrachten onderbouw

Contact

Opbrengst
Pedagogisch medewerkers en leerkrachten van de onderbouw komen tot een gezamenlijke visie op spelontwikkeling en spelbegeleiding die leidt tot doorgaande lijn voor peuters naar de basisschool. 

Voor wie?
Pedagogisch medewerkers en leerkrachten onderbouw

Spel en de doorgaande lijn tussen peuters en kleuters

De overgang van peutergroep naar kleutergroep verloopt beter als de doorgaande lijn tussen voorschoolse voorzieningen en de basisschool gewaarborgd is.

Het kan ingewikkeld zijn om een goede doorgaande lijn te realiseren:
• Spreken pedagogisch medewerkers en leerkrachten dezelfde taal?
• Werken zij vanuit een gedeelde visie op het jonge kind?
• Hanteren zij dezelfde professionele aanpak en pedagogiek?
• Zijn ze op de hoogte van elkaars werkwijzen?

We gaan in op het spel en de doorgaande lijn bij jonge kinderen. Pedagogisch medewerkers en leerkrachten uit de onderbouw volgen samen de trainingsbijeenkomsten en krijgen individueel beeldcoaching.

In de trainingsbijeenkomsten komen de volgende onderwerpen aan de orde:
spel en spelbegeleiding
spel en speelruimte
spel en observatie
spel en ouders

We verbinden theorie aan praktisch handelen en werken naar een gezamenlijke visie op spelontwikkeling en spelbegeleiding. Er is volop ruimte om elkaar te inspireren, elkaars werkwijzen te verkennen en ervaringen uit te wisselen.

Lees ook het artikel ‘De kleine Eigen Wijzer‘ uit de nieuwsbrief ‘Klaar voor de Start – samen sterk voor VVE‘ van VVE in Haarlem.

Meer informatie?

Susanne Hoogland
&
(vervangen)

06 11 62 60 13

shoogland@obdnoordwest.nl
Susanne Hoogland
&
(vervangen)

06 11 62 60 13

shoogland@obdnoordwest.nl
contact
  • ⟵ Volg ons op social media

  • OBD Noordwest

    0229 25 93 80 • info@obdnoordwest.nl

    Dyslexie
    0229 25 93 83 • onldyslexie@obdnoordwest.nl

  • Veilig bestanden versturen

     

  •  

    • Contact
    • Ons team
    • OBD Updates
    • Vacatures
    • Mijn OBD portaal
    • Over ons
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid
    • Klachtenregeling
  • Nieuwsbrief

  • Beheer cookie toestemming
    Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
    Functionele cookies Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}